Fredrika Hayry

Snäll men dum

tisdag 25 november 2008

 

Vem bor i Åbo?

Idag har jag spenderat dagen med halva min familj. (lillebror, partners och djur saknades) Vi lunchade på Bistro i saluhallen, där man för övrigt får Vasas godaste lunch. Det är väldigt sällan vi är så många på samma ställe, sker ungefär 2 gånger per år, runt julen brukar det vara. Nåjaa det var ju inte de som var det viktiga.

Det jag skulle skriva om är hur Erik tagits emot i min familj med glädje.

Vi satt alltså där och åt medan vi pratade lite om Åbo, och Mor brister plötsligt ut:

"Och vem bor i Åbo!?" (med samma finurliga röst och leende på läpparna som när en mormor säger till sitt barnbarn : "Vem är mommos lilla älsklingsbarn?" )

EKKI P! tjuter jag av glädje.

EKKI P! ropar Frank med ännu mera glädje i rösten, och slår näven i bordet.

Sen så ler vi allihopa och myser lite granna!
(Att lillebror också bor i Åbo, det var det ingen som tyckte var värt att nämna. )


Lite senare när jag och mamma står och väntar på Borre, kommer han utrusande från Indiska..

"Freddy, Freddy, kom och se vad du ska köpa åt Erik till julklapp, sen lägger du bara i ett doftljus"

Han visar mig en stort hjärtelykta i metall som det hänger en liten bjällra ifrån.

"Han kan hänga denhär i fönstret så doftar det gott och klingar fint, då tänker han på dig"


Jag tycker det är väldigt fint allt dehär ska ni veta, väldigt väldigt fint!

Kommentarer:
Jag slog int knytnäven i bordet utav glädje utan mera på ett "damn-that-EkkiP-guy"- sätt, lite liknande som alla bad guys säger om Bond :P LOL
 
Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]





<< Startsida

Arkiv

augusti 2008   september 2008   oktober 2008   november 2008   december 2008   januari 2009   februari 2009   mars 2009   april 2009   maj 2009   juni 2009   augusti 2009  

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Prenumerera på Inlägg [Atom]